W szkole podstawowej w oddziałach dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczniowie realizują podstawę programową kształcenia ogólnego i przystępują do egzaminu ósmoklasisty organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną mającego na celu zbadanie stopnia opanowania zdobytych wiadomości i umiejętności. Dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymoraz z autyzmem naukę na i i II etapie kształcenia oferujemy w małych liczebnie zespołach edukacyjno-terapeutycznych, gdzie nauczyciele wykorzystują różnorodne metody i formy pracy:Metodę Dobrego Startu, Metodę poczucia świadomości ciała „Program Aktywności” M.,Ch.Knillów, Metodę Ruchu Rozwijającego W.Sherborne, Poranny Krąg – stymulację polisensoryczną według pór roku, Metody wspomagające komunikację pozawerbalną.
Szkoła Podstawowa jest etapem do zdobywania wiedzy i umiejętności w branżowej szkole i stopnia lub szkole przysposabiającej do pracy.